سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























رجعت، بازگشت مردگان به زندگی، اتفاقی است که از همان روزهای ابتدایی آفرینش، بارها و بارها اتفاق افتاده است و از این به بعد نیز اتفاق خواهد افتاد. البته منظور از این رجعت، بازگشت سراسری تمامی مردگان در سرای محشر نیست؛ بلکه رجعت، در زمانهای مختلف و دلایل مختلف اتفاق افتاده است.


 

رجعت، بازگشت مردگان به زندگی، اتفاقی است که از همان روزهای ابتدایی آفرینش، بارها و بارها اتفاق افتاده است و از این به بعد نیز اتفاق خواهد افتاد. البته منظور از این رجعت، بازگشت سراسری تمامی مردگان در سرای محشر نیست؛ بلکه رجعت، در زمانهای مختلف و دلایل مختلف اتفاق افتاده است.

در بسیاری از آیات قرآن نیز به رجعت، اشاره شده است برای مثال می توان به قومی اشاره کرد که همگی به فرمان خداوند مردند و دوباره زنده شدند. خداوند این واقعه را در قرآن چنین نقل می کند: «ألَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ خَرَجُوا مِنْ دِیارِهِمْ وَ هُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ الْمَوْتِ فَقالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْیاهُمْ‏» (1) (مگر داستان آنان که هزاران نفر بودند و از بیم مرگ، از دیار خویش بیرون شدند، نشنیدى که خدا به ایشان گفت بمیرید، آن گاه زنده‏شان کرد که خدا بر مردم کریم است ولى بیشتر مردم سپاسگزارى نمى‏ کنند.)

در احایث شیعیان، درباره ی رجعت ائمه (علیهم السلام) در دوران ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) آنقدر حدیث نقل شده است که به حد تواتر رسیده است. (2) وقتی حدیثی به تواتر برسد، یعنی در اتفاق افتادن آن، هیچ شکی بین علما نیست. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «شیعه نیست کسی که ایمان به رجعت نداشته باشد...» (3)
قبلاً نیز در مطلب چهره ها: سید الشهداء  به بازگشت امام حسین (ع) اشاره کردیم. در این مطلب، به نکته ای عجیب درباره ی رجعت امام حسین (ع) می پردازیم.

عجیبتر از مرگ 309ساله

پس از شهادت امام حسین (ع) و ورود اسرا به کوفه، ابن زیاد (علیه اللعنه) فرمان داد سر مقدس امام(ع) را در کوچه ‏هاى کوفه بگردانند. زید بن ارقم (یکی از یاران ائمه (ع)) می گوید: «من در غرفه ‏اى بودم، دیدم سر، بالاى نیزه است و وارد شد. هنگامى که برابر من رسید این آیه خواند: «مگر پنداشته ‏اى که اصحاب کهف و رقیم از آیات ما عجیب بوده‏اند؟!» (4) من صدا زدم: «پسر پیغمبر! به خدا قصه تو بسیار عجیب ‏تر است.» (5)

امّا براستی چه چیزی در ماجرای گرداندن سر امام حسین (ع) در کوفه عجیبتر از ماجرای اصحاب کهف بود؟
شخصی به امام صادق (ع) گفت: «خوب بود، خدا هر صد سال بعضى از مردگان را زنده کند تا شرح حال مردگان مان را از آنها بپرسیم»، حضرت فرمودند: «این گفتار اشخاصى است که پیمبران را انکار و تکذیب کردند، زیرا خداوند در کتابهاى آسمانى به زبان انبیاء حال مردگان را بیان کرده، از خدا و پیغمبر راستگوتر هم هست؟

علاوه  بر این عده زیادى هم بدنیا برگشتند، از جمله اصحاب‏ کهف‏ که سیصد و نه سال مرده‏ بودند و در زمان مردمى که منکر قیامت بودند خدا زنده‏ شان کرد؛ تا حجت بر آنان تمام شود...» (6)

شیخ حر عاملی، مفسر و محدث بزرگ شیعیان که کتابی راجع به رجعت نوشته است، در ادامه ی این سخن امام صادق (ع)، بیان می کند که در اقوام گذشته، بسیاری از پیامبران و مردم عادی، رجعت کرده اند امّا آنچه درباره ی سر امام حسین (ع)، عجیب تر از داستان کهف است، این است که هرگز اتفاق نیفتاد که سر یک انسان رجعت کند؛ امّا درباره ی امام حسین (ع) این اتفاق افتاد. یعنی زمانی که سر ایشان بر بلندای نیزه، قرآن می خواند، مصداقی از رجعت است که سابقه ای جز در واقعه ی عاشورا، نداشته و ندارد. (7)

أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْکَهْفِ وَالرَّقِیمِ کَانُوا مِنْ آیَاتِنَا عَجَبًا...
مگر پنداشته ‏اى که اصحاب کهف و رقیم از آیات ما عجیب بوده‏ اند؟!


پی نوشت:
1. بقره: 243
2. فرحة الغری / ترجمه علامه مجلسى ؛ ص101؛ با استفاده از نرم افزار جامع الاحادیث نور 3/5
3. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 53، صص 92 و 121
4.  کهف: 9
5. شیخ حر عاملی، الإیقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة ؛ النص ؛ ص214؛ با استفاده از همان نرم افزار.
6. همان، ص 146؛ با استفاده از همان.
7. همان، ص214؛ با استفاده از همان.

منبع: موعود


نوشته شده در شنبه 92/1/17ساعت 3:46 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

این بازیگر سرشناس سینماهای آمریکا قصد دارد در آینده ای نزدیک مسلمان شود و خبر مسلمان شدنش را رسما اعلام کند.

سایت خبری "القاهره نت" به نقل از برخی روزنامه های آمریکایی اعلام کرد که "آنجلینا جولی" بازیگر سرشناس سینماهای آمریکا قصد دارد در آینده ای نزدیک مسلمان شود و خبر مسلمان شدنش را رسما اعلام کند.
این روزنامه های آمریکایی در حالی این خبر را اعلام کردند که در ادامه آن نوشته اند: البته تا به این لحظه "آنجلینا جولی" این خبر را تأیید و یا تکذیب نکرده است.
"قاهره نت" در ادامه نوشت: این روزنامه های آمریکایی برای اثبات مدعای خود اعلام کردند که این بازیگر سرشناس آمریکایی طی چند وقت اخیر توجه بسیار زیادی به "تمدن اسلامی" داشته و اعلام کرده که قصد دارد مطالعاتی در این زمینه داشته باشد.
این سایت در ادامه نوشت: "آنجلینا جولی" همچنین قصد دارد در چند وقت آینده زبان عربی بیاموزد تا بتواند بهتر با این فرهنگ و تمدن آشنا شود.
او مدتی پیش گفته بود آرزو دارد صحرای ایران را سوار بر شتر طی کند.  این مطالب را شاید بتوان در یک عنوان کلی در ادامه اسلام گرایی بعضی از چهره های سرشناس هالیوود مثل شان علی استون که به تازگی شیعه شد دانست.
البته لازم به ذکر است که انتخاب عبارت "صحرای ایران" و علاقه به شتر سواری در این صحرا نشان از وفاداری او به هالیوود در اسلام ستیزی وایران ستیزی دارد.
صتعت فیلم سازی آمریکا دارای قوانین و ممیزی هایی است که هرگونه نشان دادن تصویر با عظمت و متمدن از ایران یکی از این ممیزی ها است.
"صحرای ایران" و "شترسوار" بودن مسلمانان هم از همان تصاویری است که معمولا از مسلمانان در فیلم های آمریکا نشان داده می شود.

منبع: سایت موعود


نوشته شده در شنبه 92/1/17ساعت 3:43 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

 

به گزارش مصاف شیعه نیوز، روز گذشته گروه های تروریستی بار دیگر، تمام تلاش خود را در منطقه ی داریا نزدیک مقام حضرت سکینه (سلام الله علیها) به کار گرفتند تا ارتش سوریه را در این منطقه شکست داده و سپس بر آن تسلط یابند.

تروریست ها پیشتر مناره ها و گنبد حرم حضرت سکینه (سلام الله علیها) را هدف قرار داده و آسیب هایی به دیواره های آن وارد کرده بودند. ارتش سوریه ده ها بمب را که مسلحان در حیاط و داخل مقام کار گذاشته تا از پیشروی ارتش جلوگیری کنند، را کشف و ضبط کردند.

منابع محلی اعلام کردند: گروه های تروریستی هیچگاه نیت خود را در این حملات پنهان نکرده و بارها اعلام کردند که قصد آنها ویرانی کامل این مقام شریف است.

در پی این حمله، درگیری های شدیدی میان گروه های تروریستی و ارتش سوریه درگرفت که در نتیجه ی آن تعداد زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند و ارتش موفق شد به صورت کامل بر این مقام تسلط یابد. همچنین مقادیری اسلحه و مهمات نیز کشف و ضبط شد.

منبع: شیعه نیوز، مصاف


نوشته شده در شنبه 92/1/17ساعت 3:12 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

صبح زود همین که از خانه بیرون زد گفت:((مسابقه می دیم!)) وقبل از اینکه نظر او را بشنود ادامه داد:((از الان تا شب)) چشمش به دختری که از سر کوچه می آمدافتاد،نگاهش را کج کردو به شیطان گفت:فعلا یک - هیچ به نفع من!


نوشته شده در شنبه 92/1/17ساعت 12:18 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

دلتنگی هایم ...
تنهایی هایم ...
نبودن هایت ...
حجم دارد
.
اگر غیر از این بود سنگینی این همه عدم کمرم را خم نمی کرد

آقای من ...!
مدتهاست لحظه به لحظه از ندیدن رویت، انکسر ظهری ...

 

 

 

برگرفته از وبلاگ: hastane.parsiblog.com


نوشته شده در شنبه 92/1/17ساعت 12:4 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

به شیطان گفتم:((لعنت بر تو))! لبخند زد. پرسیدم:(( چرا می خندی؟)) پاسخ داد:((از حماقت تو خنده ام می گیرد)) پرسیدم:((مگر چه کرده ام؟)) گفت:((مرا لعنت میکنی در حالی که هیچ بدی در حق تو نکرده ام)) با تعجب پرسیدم :((پس چرا زمین می خورم؟!)) جواب داد:((نفس تو مانند اسبی است که آن را رام نکرده ای،نفس تو هنوز وحشی است و تو را زمین می زند)) پرسیدم:((پس تو چه کاره ای؟)) پاسخ داد:((هر وقت سواری آموختی،برای رم دادن اسب تو خواهم امد،فعلا برو سواری بیاموز.))


نوشته شده در شنبه 92/1/17ساعت 11:59 صبح توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

خودش را انداخت روی زمین و گفت "برای بردن علی باید از روی من رد شوید...." نامردها بعد نیشخند گفتند: "چه بهتر...!"


نوشته شده در شنبه 92/1/17ساعت 11:50 صبح توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

Design By : Pichak