سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























 

در روایات اسلامی آمده که کفار مکه از پیامبر اسلام (ص) تقاضا کردند برای صدق دعوی خود ماه را به دو نیم بشکافد و به او قول دادند که اگر چنین نماید به دین اسلام و صدق گفتار او ایمان خواهند آورد... آن شب آسمان صاف و ماه به صورت کامل (بدر) بود، پیامبر (ص) از خداوند خواست تا آنچه را که کفار مکه از او خواسته اند به آنها نشان بدهد تا ایمان بیاورند... خداوند دعای پیامبرش را اجابت کرد... و سپس ماه به دو نیم شکافته شد، نیمی در کوه صفا و نیم دیگر در کوه قیقعان در مقابل آن قرار گرفت.

کفار مکه که در حال مشاهده این واقعه بودند گفتند که محمد (ص) ما را سحر کرده است، سپس گفتند اگر او ما را سحر کرده باشد نمی تواند همه مردم را سحر کند، ابوجهل گفت: "صبر کنید تا یکی از اهل بادیه بیاید و از او سئوال کنیم که آیا انشقاق ماه را دیده است یا نه، اگر تایید کرد ایمان می آوریم و اگر نه معلوم می شود که محمد (ص) چشمان ما را سحر کرده است."

 بالاخره یکی از اهالی بادیه به مکه آمد و این خبر را تصدیق کرد و آنگاه ابو جهل و مشرکان گفتند: "این سحر مستمر است" و آنگاه این آیات مبارک نازل شد ... "اقتربت الساعه وانشق القمر ..." باری این موضوع پایان یافت و مشرکان ایمان نیاوردند.

در یکی از نشستهای دکتر زغلول النجار در یکی از دانشگاههای انگلیس، وی در خصوص معجزه شق القمر در صدر اسلام به دست پیامبر (ص) به عنوان یکی از معجزات پیامبر (ص) که توسط ناسا به اثبات رسیده است صحبت می کرد. در این میان یکی از حاضران که به اسلام خیلی توجه و اهتمام داشت به نام "داوود موسی بیتکوک " که در حال حاضر نیز رئیس حزب اسلامی بریتانیاست ماجرای مسلمان شدن خود را اینگونه نقل کرد:

    "هنگامی که می خواستم در مورد اسلام تحقیق کنم یکی از دوستانم ترجمه ای از قران کریم به زبان انگلیسی را به من هدیه کرد و من نیز بطور اتفاقی آن را باز کردم و اتفاقا سوره قمر آمد. سپس شروع به خواندن کردم ....و ماه شکافته شد... وقتی به این جمله رسیدم از خود پرسیدم آیا واقعا ماه شکافته شده است؟؟! سپس با ناباوری کتاب را بسته و به کناری گذاشتم و از تحقیق در باره اسلام هم منصرف شدم و دیگر سراغ آن کتاب هم نرفتم.

    روزی در مقابل تلویزیون نشسته بودم و طبق معمول شبکه بی بی سی را مشاهده می کردم، برنامه ای بود که در آن مجری با سه نفر از دانشمندان ناسا متخصص در علوم فضایی مصاحبه داشت. موضوع برنامه جنگ ستارگان و صرف میلیاردها دلار در این راه و اعتراض به این موضوع بود. مجری با بیان اینکه صدها میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می برند، دانشمندان را مورد انتقاد قرار داده بود و آنان هم با بیان مفید بودن این تحقیقات در مجلات کشاورزی و صنعت و غیره از این طرحها دفاع می کردند...

    مجری سپس سئوال دیگری را طرح می کند با این مضمون که "شما در یکی از سفرهای خود به ماه حوالی 100 میلیارد دلار هزینه کردید و تنها خواسته اید که پرچم آمریکا را بر روی ماه نصب کنید... آیا این عاقلانه است؟؟!" در جواب این گوینده دانشمند آمریکایی لب به سخن گشوده و می گوید که: "در آن سفر، هدف ما مطالعه ترکیب داخلی ماه بوده که بدانیم چه تشابهاتی با زمین دارد و در این زمینه به موضوع عجیبی برخورد کردیم که عبارت بود از یک کمر بندی از سنگها و صخره های تغییر شکل یافته که سطح کره ماه را به طرف عمق و به طرف سطح دیگر آن پوشانده بود و هنگامی که این اطلاعات را به زمین شناسان منتقل کردیم مایه شگفتی آنان شده و گفتند چنین چیزی امکان ندارد مگر آنکه ماه در مرحله ای از حیات خود به دو نیم تقسیم شده و سپس دوباره جمع شده باشد و به شکل اول بازگشته باشد و این نوار از صخره های تغییر شکل یافته نتیجه برخورد دو نیمه ماه در لحظه جمع شدن و به هم پیوستن دو نیمه آن می باشد."

داوود موسی بیتکوک سپس می گوید:

    "با شنیدن این مطلب از جای خود پریدم و گفتم این معجزه ای است که در 1400 سال قبل به دست پیامبر اسلام در قلب صحرا اتفاق افتاده و از عجایب روزگار این است که آمریکایی ها باید میلیاردها دلار خرج کنند تا آن را برای مسلمانان اثبات نمایند! بی شک این دین حق و حقیقت است..."

به این ترتیب سوره قمر سبب اسلام آوردن این شخص شد، پس از آنکه عاملی برای دوری او از اسلام شده بود و این خود از دیگر معجزات اسلام است.

 

 


 

  


نوشته شده در چهارشنبه 89/9/17ساعت 3:7 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

 

*به سه چیز تکیه نکن، غرور، دروغ و عشق. آدم با غرور می تازد، با دروغ می بازد و با عشق می میرد.   «دکتر علی شریعتی»

* اگر تنهاترین تنها شوم باز خدا هست او جانشین همه نداشتنهاست.

*عاقلانه ازدواج کن تا عاشقانه زندگی کنی .

* آن روز که همه به دنبال چشم زیبا هستند، تو به دنبال نگاه زیبا باش

*هر لحظه حرفی در ما زاده می‏شود هر لحظه دردی سر بر می‏دارد و هر لحظه نیازی از اعماق مجهول روح پنهان و رنجور ما جوش می‏کند این ها بر سینه می‏ریزند و راه فراری نمی‏یابند مگر این قفس کوچک استخوانی گنجایش‏اش چه اندازه است؟

*دکتر شریعتی : «کلاس پنجم که بودم پسر درشت هیکلی در ته کلاس ما می نشست که برای من مظهر تمام چیزهای چندش آور بود ،آن هم به سه دلیل ؛ اول آنکه کچل بود، دوم اینکه سیگار می کشید و سوم - که از همه تهوع آور بود- اینکه در آن سن و سال، زن داشت. !... چند سالی گذشت یک روز که با همسرم ازخیابان می گذشتیم ،آن پسر قوی هیکل ته کلاس را دیدم در حالیکه خودم زن داشتم ،سیگار می کشیدم و کچل شده بودم !!!

*هر کس آنچنان می میرد که زندگی می کند.

 


نوشته شده در چهارشنبه 89/9/17ساعت 2:59 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

 

 *دل تنگ میشود ولی اشک سهم صاحب دل میشود* دریا برای صرفه جویی در آب، کمتر موج می فرستد.
*روزگار من وتو روزگار غریبی است. یکی در آبپاش گلاب دارد و یکی در گلاب پاش آب هم ندارد!
* فکرهایم تابعیت مغزم را از دست دادند.
* ساز شکسته را در دستگاه سکوت کوک می کنم.
* سیب به درخت چسبیده، به قانون نیوتن دهن کجی می کند.
* از دودلی خسته شده بودم، یکی از آنها را یدکی نگه داشتم.

* زنبور تنها پزشکی است که بدون معاینه به مریض آمپول می زند.

*غروب از قایم‏باشک شب و روز خسته شد.

 

*برای اینکه آدم خوش‏بینی شود، بینی‏اش را عمل کرد.

*نگاهش آن‏قدر یخ بود که وقتی نگاهم کرد، از شدت سرما لرزیدم.

*در روز بارانی چتر الگوی فداکاری است.

*ضبط از صدای بلند نوار سردرد گرفت.

*عکس توقف زمان است.

*آسمان به زمین آمد دید خبری نیست.

*آلبالو گران بود، چشمانش انگور می‏چید.

*هر لقمه‏ای را که فرو میدهم، معده‏ام فریاد می‏زند: خوش آمدی!

*وقتی می‏خواهم حرف پنهانی بزنم، گوش‏هایم را می‏گیرم.

*برای اینکه حرفهای بزرگی بزنم، دهانم را زیر میکروسکوپ میگذارم.

 


نوشته شده در دوشنبه 89/9/8ساعت 2:6 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

13 آبان هیمنه ای که فرو ریخت

گروه فرهنگی مشرق-  نتایج تحقیقات این تیم، بسیار قابل توجه و تعمق بوده ولی تاکنون مسکوت مانده است. "مشرق" برای اولین بار، حقایق قابل توجهی را درباره روحیه شهادت‌طلبی نوجوانان 13 ساله و هم‌سالان «شهید حسین فهمیده» منتشر می‌کند. متن زیر، یادداشت رائفی‌پور درباره این طرح پژوهشی و تحلیل آن است.

سنجش روحیات حسین فهمیده‌های امروز
سال گذشته پروژه‌ای را اجرا کردیم که براساس سنجش «سلاح استراتژیک انقلاب و جمهوری اسلامی» و شناخت دشمن از آن طرح‌ریزی شده بود. این طرح یک کار آماری دقیق در مدارس راهنمایی کشور بود که توسط تیمی از دانشجویان آمار و علوم اجتماعی اجرا شد. بر این اساس به سراغ دانش‌آموزان 13 ساله محصل در پایه سوم راهنمایی رفتیم. یعنی همان حسین فهمیده‌های امروز که برخی مدعی‌اند از تفکر شهدا دورند و عرقی نسبت به شهید فهمیده‌ها نداشته و مشغول بازی‌های رایانه‌ای‌اند و حتی...
برای این کار آماری، یک فیلم 10 دقیقه‌ای را سر کلاس برای دانش‌آموزان سوم راهنمایی نمایش دادیم. در این فیلم اثری از تشجیع و تهییج احساسات نبود و فقط برخی از اثرات کار حسین فهمیده اکران شده و گستره «موج انفجار شهادت‌طلبی» او به تصویر کشیده شده بود؛ موجی که از جنس موج
عاشورایی است که طی 14 قرن کسی توان مقابله با آن را ندارد.
نتیجه این کار آماری بسیار قابل توجه بود. جامعه هدف، مدارس پایین شهر و بالای شهر تهران را در بر می‌گرفت. یعنی از معمولی‌ترین مدارس تا بهترین‌ها، غیرانتفاعی‌ها و مدارسی که مدیریت و فضای خاص دارند. نکته عجیب این بود که نتایج در کل این مدارس هیچ تفاوتی نداشت.

آماری از روحیه شهادت‌طلبی حسین فهمیده‌های امروز
در آماری که بدست آوردیم، 82.9 درصد سیزده ساله‌ها ابراز داشتند که اگر یک بار دیگر موقعیت حسین فهمیده پیش بیاید، همان کار را انجام خواهند داد. در جمع‌آوری رأی دانش‌آموزان دقت زیادی شد تا از رأی همدیگر مطلع نباشند و تحت تاثیر احساسات قرار نگیرند. حتی کارشناسان این کار، برای بچه‌ها بازدارندگی‌های احساسی همچون توجه به حس پدر و مادرشان در صورت شهادت آنها را نیز به وجود می‌آوردند، اما نتیجه تفاوتی نداشت.
از طرفی بازخورد اطلاعاتی که نوجوانان این مدارس از حسین فهمیده کسب کرده بودند نیز خیلی مهم بود. تا جایی که معلمان آنها اظهار می‌داشتند که دانش‌آموزان تا مدت‌ها درباره حسین فهمیده و عملیات استشهادی او پرس‌وجو و بحث می‌کردند.

اما چرا تصویر حسین فهمیده از اسکناس‌ها محو شد؟
برای بسیاری از جوانان امروز، خاطره حسین فهمیده زنده است. بسیاری از ما به یاد می‌آوریم که روی اسکناس‌ها کنار عکس امام خمینی(ره) تصویر یک رهبر 13 ساله هم بود. اما چرا این عکس حذف شد؟ هم‌اکنون تنها بر روی اسکناس‌های 50 تومانی قدیمی و کهنه عکس حسین فهمیده دیده می‌شود. اگر هم عمدی برای حذف آن در کار نبوده ولی تعداد این خطا‌های محرض به قدری زیاد شده که...
چرا فرزندان این نسل، نباید مثل ما بپرسند که عکسی که در اسکناس است برای کیست؟ و او چه کرده؟! 

حسین فهمیده، سلاح استراتژیک انقلاب و نظام اسلامی
سلاح استراتژیک ما، شهاب 3 و 4 و موشک‌های پیشرفته نیست. مقام معظم رهبری در دیدار با فرمانده وقت سپاه که گزارشی از پیشرفت صنایع موشکی ارائه کرد، فرمود که اینها خوب است ولی روی ایمان نیروها کار کنید که مهم‌تر است.
چرا وزیر دفاع ما به جای ارائه آمار پیشرفت‌های صنایع موشکی و دفاعی و ارتباطی، این آمار را ارائه نمی‌کند؟ نتیجه تحقیقاتی که توسط دانشجویان آمار از دانش‌آموزان 13 ساله مدارس راهنمایی که میزان شهادت‌طلبی آنها یعنی سلاح استراتژیک انقلاب به عمل آمده است.
 
با این آمار تا 10 سال دیگر بیمه‌ایم
نتایج آمار ما از دانش‌آموزان 13 ساله بین 81 تا 84 درصد بود که به طور میانگین 9/82 درصد خروجی داشت؛ یعنی 9/82 درصد از نوجوانان ما روحیه شهادت‌طلبی و حماسی دارند. قطعاً اگر این آمار را ارائه کنیم تا 10 سال دیگر امنیت کشورمان را بیمه کرده‌ایم؛ یعنی تا 10 سال دیگر که دوباره آمار بگیریم هیچ کس جرات حمله نخواهد داشت. اگر آن فیلم ده دقیقه‌ای برای تمام دانش‌آموزان کشور پخش شود چه اثری خواهد داشت؟ چرا آموزش و پرورش از این نوع کارها انجام نمی‌دهد؟

کم‌کاری‌ها کم نیست، شاید عمدی هم باشد
«رابرت بایر» در فیلمش به کیفی که عکس حسین فهمیده روی آن درج شده اشاره می‌کند و می‌گوید: «این کیف را به همه ایرانی‌ها می‌دهند.» ولی نمی‌دهند! و چرا؟ بایر با این کار مردم کشور خودش را از ایران می‌ترساند اما آیا این کار واقعا انجام می‌شود؟!

3-2 صفحه، کل زحمت وزارت آموزش و پرورش
از آموزش و پرورش، انتظار نمی‌رود که تنها از همان مستند 10 دقیقه‌ای استفاده کند؛ بلکه نتایج آمار ما نشان می‌دهد فقط یک حرکت صحیح موجب ایجاد یک موج زنده و شاداب در بین نوجوانان خواهد شد. کمااینکه سیستم آموزش و پرورش ما بهتر از اینها توانایی دارد. مثلاً زندگی شهید حسین فهمیده باید به طور جدی وارد کتاب‌های درسی شود.
نکته مهم دیگر در این خصوص، محروم کردن دانش‌آموزان از تصویر است. یعنی صرفاً به یک سری از تئوریات اکتفا شده و از کاربرد تصویر در امر آموزش و تربیت اغفال شده است. الان کلاس‌های مدرسه از نداشتن تلویزیون، رنج می‌برد. در صورتی که لااقل در سر کلاس درس‌هایی چون تاریخ و پرورشی و... می‌توان از مستندات تصویری اثرگذار استفاده کرد. از طرفی متن مربوط به دفاع مقدس در کتب درسی ما
تنها 2 - 3 صفحه است.

مقاطع تربیتی: «ابتدایی، فهمیدگی، دبیرستان»
همین‌طور تنها توانسته‌ایم یک واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه راه‌اندازی کنیم. در صورتی که پرداختن به پرورش روحی و تربیت در دانشگاه خیلی دیر است و بهترین زمان تربیت و پرورش اثرگذار در دوران راهنمایی است. حتی بهتر است عنوان این دوره را دوران «فهمیدگی» بنامیم. در صورتی که ذهن یک دانشجو نسبت به یک دانش‌آموز دوره راهنمایی (یا فهمیدگی) مثل سنگ می‌ماند و تغییر آن سخت است.
پس بهتر است برای نامگذاری دوره‌های تحصیلی بگوییم: «ابتدایی، فهمیدگی، دبیرستان» در دوران دبیرستان نیز به قدری سر دانش‌آموزان را به درس‌های ریاضی و فیزیک و شیمی و حفظیات گرم می‌کنند که اصلاً وقتی برای تربیت و تعقل ندارد.

آیا عمدی نیست؟!
اما تکرار این حرکت‌های جهل‌آمیز و خطاهای راهبردی، هر انسانی را به شک می‌اندازد. گویی که عمدی در کار است و برخی فعالیت‌ها و یا عدم فعالیت‌ها با برنامه و قصد مشخصی صورت می‌پذیرد.
چرا به محض شنیدن نام «شهید ابراهیم همت» به یاد ترافیک می‌افتیم؟ و یا از «حاج احمد متوسلیان» هیچ نمی‌دانیم؟ در صورتی که نوجوان‌ها
نام اکثر بازیگران و فوتبالیست‌های غربی را بلدند.

اگر جنگ شود؛ همه دنیا عملیات استشهادی را از ما خواهند آموخت
اگر امروز روی 13 ساله‌هایمان کار تربیتی انجام دهیم، امنیت کشورمان حفظ می‌شود. از طرفی در صورتی که برای خرید یک هواپیما باید میلیاردها پول بدهیم و یا اگر یک ناو داشته باشیم و دشمن قصد زدن آن را داشته باشد، حتی نخواهیم فهمید که از کدام طرف خورده‌ایم؛ در این صورت راه تضمین امنیت و سلاح استراتژیک ما ایمان است. اما چگونه؟
به این صورت که اگر امریکا به ایران حمله کند، می‌داند که با قدرت رسانه‌های امروزی میدان نبرد به «صحنه تئاتر» تبدیل شده و تمام دنیا سلحشوری‌ها و حماسه‌ها و صحنه‌های ایثار و استشهاد ما را خواهند دید و
قطعاً الگو خواهند گرفت. پس امریکا چنین خبطی را تا وقتی که ما سلاح ایمان داشته باشیم، مرتکب نخواهد شد.

حمله دشمن؛ به محض ته کشیدن حسین فهمیده‌ها
در شرایطی که دشمن شرق و غرب و شمال و جنوب کشور ما را محاصره کرده و پایگاه‌سازی کرده و دائماً آماده هجوم است، اگر ساعت یک نیمه شب یقین پیدا کنند که حسین فهمیده‌های ما ته کشیده، قطعاً ساعت یک و پنج دقیقه به ما حمله خواهند کرد.
چرا که «گالوپ‌»ها و
مؤسسات آماری و جاسوسی آنها دائماً در این مملکت در حال تهیه «آمار حسین فهمیده‌ها»ی ما به صورت ماهانه هستند. برای همین است که خیل محصولات فرهنگی و بازی‌های رایانه‌ای را به سمت نوجوانان ما سرازیر کردند تا از بین آنها حسین فهمیده ساخته نشود.

ادامه دارد...


نوشته شده در یکشنبه 89/9/7ساعت 4:30 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

شـایـد آن روز که " ســهـراب" نوشـت :

تـا شقـایق هست زنـدگـی بایـد کــرد ...

خـبـری از دل پـر درد گــل یـاس نـداشــت.

بایـد اینـطـور نـوشــت :

هر گلـی هسـت ...

چــه شـقــا یــق چــه گــل پـیـچــک و یــاس

تــا نیــایــد آقــا

زنـدگـی دشـــوار اســـت.


نوشته شده در یکشنبه 89/9/7ساعت 3:36 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

1100 سال است کسی منتظر 313 مرد است. مرد شدن، چقدر زمان می‌خواهد ... !

مسجد جمکران


نوشته شده در یکشنبه 89/9/7ساعت 3:30 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |


Design By : Pichak