سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























نیستی ، اما به باور آمدنت به ضریح جاده های دور دست دخیل بسته ام و انتظار را شماره می کنم....


نوشته شده در شنبه 92/1/17ساعت 11:47 صبح توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

امروز نمی دونم چرا با دیدن هوای بارونی دلم که باز نشد هیچ... حتی یه حس غربت عجیبی بهم دست داد... تو  چی؟ توام احساس منو داری؟

 


نوشته شده در جمعه 92/1/16ساعت 12:23 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

در کتاب جغرافی ما حرفی از (ذی طوی)و(رَضوی) نبود، در کلاس تاریخ کسی مرا با تاریخ غیبت، غربت و تنهایی تو آشنا نکرد، در درس دینی به ما نگفتند(باب الله) و (دیّان دین) تویی، دریغ که درکلاس ادبیات آداب ادب ورزی به ساحت قُدس تو را گوش زد نکردند، افسوس که در کلاس نقاشی چهره مهربان تو را برایم به تصویر نکشیدند.


نوشته شده در جمعه 92/1/16ساعت 12:8 صبح توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

چند وقتی است که یکی از دوستان در google translate با یک سری ترجمه های عجیب مواجه شده است.

مثلا اگر جمله های زیر را از فارسی به انگلیسی ترجمه کنیم ترجمه های متفاوتی را شاهد خواهیم بود:

خدا ایران را پیروز نکرد
خدا اسرائیل را پیروز نکرد

پیشنهاد میکنم شما هم خودتون در گوگل ترنزلیت این جملات رو از فارسی به انگلیسی ترجمه کنید.

برخی دیگر از نتایج مترجم گوگل که روی برخی از کشور ها حساسیت خاصی دارد :

اگر عکس لود نشد به این آدرس برید: http://talaredanesh.ir/showthread.php?tid=1849&pid=5410

 

 

منبع: انجمن دانشجویی تالار دانش


نوشته شده در پنج شنبه 92/1/15ساعت 7:40 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

 

برای کنترل نگاه از گناه راهکارهایی وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:


1ـ خداباوری:
اعتقاد به خدا و یقین داشتن به این که انسان در محضر خدا است و خدا ناظر بر تمام احوال و درون آدمی است، به انسان کمک می کند نگاه خود را کنترل نماید . امام صادق (علیه السّلام) می فرماید : «فرو بستن چشم از گناه میسر نیست مگر این که انسان عظمت و جلال پروردگار را در قلبش مشاهده کرده باشد.»
از امام علی(علیه السّلام) سؤال شد: توانایی بر کنترل چشم چگونه حاصل می شود؟ حضرت فرمود: «این که خود را تحت قلمرو سلطان آگاه از همه مسائل بدانی و تسلیم او باشی.» (1)

2ـ توجه به آثار فرو بستن چشم:
اگر انسان بداند کنترل نگاه چه آثار و برکاتی دارد ، قطعاً بر ادامه آن تشویق خواهد شد.
آثار و فوائدی که بر چشم پوشی مترتب است عبارتند از :
الف) راحتی دل :
کسی که چشمش را فرو بندد، دلش را آرام کرده است.
با چشم چرانی انسان احساس آرامش نمی کند، زیرا احساسات و غرایز شهوانی تمام ناشدنی و سیری ناپذیر است و نفس اماره انسان را به بدی و زشتی هر چه بیشتر وادار می کند.
امام علی (علیه السّلام) می فرماید : «کسی که چشم فرو بندد، دلش را صفا داده است.» (2)
ب) کشف حقایق :
رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) می فرماید : «چشمتان را فرو بندید تا عجائبی را ببینید.» (3)
ج) شیرینی عبادت را حس کردن :
پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) می فرماید : «مسلمانی چشم خود را از زن نامحرم فرو نمی بندد مگر آن که خداوند شیرینی عبادتش را در دل او ایجاد می کند.» (4)
د) تزویج حورالعین :
امام صادق (علیه السّلام) می فرماید: «کسی که نگاهش به زن نامحرمی بیفتد ، پس چشمش را به سوی آسمان افکند و یا نگاهش را فرو بندد ، خداود حورالعین را به ازدواج او در می آورد.» (5)

3ـ توجه به عواقب چشم چرانی:
کسی که بداند چشم چرانی چه پیامدهای ناگواری دارد ، قطعاً به ضرر خود اقدام نخواهد کرد و نگاهش را کنترل خواهد کرد. رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرماید: «کسی که چشمش را از حرام پر کند ، خداوند روز قیامت چشمش را از آتش پر خواهد کرد، مگر آن که توبه کند و برگردد.» (6)
در روایت دیگر می فرماید: «نگاه تیری از تیرهای مسموم شیطان است.» (7)
حضرت مسیح فرمود: «از نگاه به نامحرم بپرهیزید که بذر شهوت و رشد دهندة فسق است». (8)

4- طرد افکار شیطانی :
برای کنترل نگاه ، باید اندیشه را از نفوذ افکار شیطانی دور نگه داشت، زیرا گام نخست در انحراف، فکر کردن درباره آن است. امام علی (علیه السّلام) می فرماید: «کسی که در اطراف گناه بسیار بیندیشد ، سرانجام به آن گناه کشیده خواهد شد.» (9)

5 ـ پرهیز از عوامل تحریک زا :
تخیلات تحریک کننده ، رفت و آمد در جاهایی که نامحرم است ، گفت و گو با نامحرم ، دیدن فیلم ها و عکس های مبتذل ، زمینه را برای چشم چرانی فراهم می کند.

6 ـ دقت در دوست یابی :
بررسی ها نشان می دهد که نوجوانان ، اولین قدم های انحراف و تباهی را به کمک دوستان ناباب برداشته ، سپس در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند. (10)
آلودگی و انحراف، به سرعت از طریق دوستان نااهل به افراد پاک و سالم سرایت می کند و چشم چرانی از این قاعده مستثنا نیست.
امام علی (علیه السّلام) می فرماید : «از معاشرت با مردم فاسد بپرهیزید که طبیعت تو ، ناخودآگاه ناپاکی را از طبع آن ها سرقت می کند.» (11)

7 ـ ازدواج :
یکی از راه های مؤثر در کنترل نگاه ، ارضای صحیح غریزه جنسی از طریق ازدواج است . رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می فرماید : «ای گروه جوانان ! هر یک از شما که قدرت ازدواج دارد ، حتماً اقدام کند ، زیرا این بهترین وسیله است که چشم را از نگاه های آلوده و عورت را از بی عفتی محافظت می کند.» (12)

8ـ تقویت اراده :
چشم چرانی اگر به صورت عادت درآمده باشد ، همچون خصایص طبیعی و ذاتی ، دامنه دار و پر نفوذ می گردد و به منزله طبیعت دوم در می آید . در این حال رهایی از این عادت ناپسند، نیاز به تصمیم و عزمی راسخ دارد. آن چه در شروع کار مهم است ، خواستن و انگیزه داشتن است . برای مبارزه با چشم چرانی باید دو کار انجام گیرد:
الف) به خواسته نفس پاسخ مثبت داده نشود.
ب) عادت پسندیده ای جایگزین گردد و خود را به کارهای پسندیده مانند مطالعه کتاب و ورزش مشغول سازد.

 

منبع: راسخون

***
پی نوشت ها:
1? بحارالأنوار ، ج101 ،ص 41?
2? میزان الحکمه ، ج4 ، ص 3289?
3? بحارالانوار ، ج101?
4? میزان الحکمة ، همان ، ص 3292?
5? همان.
6? بحارالانوار ، ج73 ، ص 334?
7? همان ، ج101 ، ص 38?
8? همان‌، ص 42?
9? غررالحکم ،ج5 ، ص 321?
10? محمد علی سادات ، راهنمای پدران و مادران ،ج1 ، ص 99?
11? ابن ابی الحدید ، شرح نهج البلاغه ، ج20 ، ص 272?
12? مکارم الاخلاق ، ص 10?


نوشته شده در پنج شنبه 92/1/15ساعت 7:22 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

 در روایات اسلامى فضیلت و ثواب بسیارى براى منتظران آن امام منتظر(عج) بیان شده است. ما در اینجا به چند نمونه اکتفا مى کنیم:

1- جعفر بن ابى دلف مى گوید:   شنیدم حضرت امام رضا(ع) مى فرمود: (همانا امام بعد از من پسرم على   است، امر او امر من، گفته اش گفته من و اطاعتش اطاعت از من است و امام   بعد از او، پسرش حسن است، امر او امر پدرش، و گفته او گفته پدرش و   اطاعت او اطاعت از پدرش مى باشد). سپس ساکت شد.

عرض کردم: اى فرزند رسول خدا! امام بعد از حسن(ع) کیست؟ پس آن حضرت به شدت گریست، سپس فرمود: (البته بعد از حسن پسرش آن که قائم به حق و مورد انتظار است، مى باشد).  

گفتم: اى فرزند رسول خدا(ص) چرا (قائم) نامیده شده است؟ فرمود: (چون که   او به خیزد، پس از آن که یادش مرده باشد وبیشتر معتقدان به امامتش برگشته   باشند). گفتم: چرا (منتظر) نامیده شده است؟

فرمود: (زیرا او را غیبتى است که روزهاى بسیار و مدتى طولانى دارد، پس مخلصان منتظر خروجش باشند و اهل تردید انکارش کنند، و جاهلان یاد او را به استهزا گیرند، و وقت گذاران در آن دروغگو شوند، و عجله کنندگان در آن هلاک گردند، و تسلیم شوندگان در آن نجات یابند). (1)

2- کسى از امام صادق(ع) پرسید: چه مى گویید درباره شخصى که داراى ولایت پیشوایان است و انتظار ظهور حضرت حق را مى کشد و در این حال از   دنیا مى رود؟  

امام(ع) در پاسخ فرمود: (او همانند کسى است که با رهبر این انقلاب در خیمه او (ستاد ارتش او) بوده باشد - سپس اندکى سکوت کرد - و فرمود: مانند کسى است که با پیامبر اکرم(ص) در مبارزاتش همراه بوده است). (2)  

3- فیض بن مختار از امام صادق(ع) روایت کند که فرمود: (هر کس از شما بمیرد، درحالى که منتظر این امر (ظهور مهدى) باشد، همانند کسى است که با حضرت قائم(ع) در خیمه اش بوده باشد).

سپس چند لحظه اى درنگ کرده و آنگاه فرمود: (نه، بلکه مانند کسى است که در خدمت آن حضرت شمشیر بزند). سپس فرمود: (نه به خدا، همچون کسى است که در رکاب رسول خدا(ص) شهید شده باشد). (3)

  4- امیرالمؤمنین(ع) فرمود: (منتظر فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید، به درستى که بهترین عمل نزد خداوند عزوجل انتظار فرج است). (4)  

منبع: سایت کربلا


نوشته شده در پنج شنبه 92/1/15ساعت 7:18 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

پیامبر صلى اللَّه علیه و آله و سلم- در روزگارى که زن ارزش و اعتبارى نداشت- مقام زن را تا سطح یک انسان مستقل و داراى حقوق و شخصیت بالا برده، توصیه مى‏فرمود که مقتضیات فطرت زن رعایت شود.

رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلم زن را تشبیه به استخوان خمیده دنده‏ها مى‏کرد و مى‏فرمود: زن شبیه استخوان خمیده دنده‏هاست و در همان وضعى که هست، سودمند است. اگر بخواهند آن را راست کنند، مى‏شکند و ضایع مى‏شود. (1)

این بدان معناست که خلقت زنان را نمى‏توان تغییر داد و کارى که از عهده مردان بر مى‏آید و در صلاحیت آنان است، هیچ‏گاه از عهده زنان بر نمى‏آید.

پیامبر صلى اللَّه علیه و آله و سلم فرمود: به دور باد کسى که خانواده خود را ضایع کند و آنها را به حال خود واگذارد. (2)

 البته باید گفت که زن باید نکاتى را رعایت کند. چنان که رسول اکرم صلى اللَّه علیه و آله و سلم مى‏فرماید: بهترین زن، کسى است که در هنگام نعمت، شکرگزار باشد و در بلا و گرفتارى صبر و بردبارى را از دست ندهد.(3)

 و نیز مى‏فرماید: بعد از ایمان به خدا نعمتى بالاتر از همسر موافق و سازگار نیست. (4)
امام صادق علیه‏السلام مى‏فرماید: بهترین زنان کسانى هستند که در هنگام نعمت، شکرگزار باشند و در صورت ندارى، راضى و خشنود باشند. (5)


در حدیثى از رسول گرامى صلى اللَّه علیه و آله و سلم روایت شده که فرموده است:جبرئیل همواره درباره بانوان به من سفارش مى‏کرد تا جایى که گمان مى‏کردم، براى شوهران «اُف» گفتن به زنان جایز نیست.

در برخورد با آنان از خدا بترسید، چه اینان با پیمانهاى الهى بر شما حلال شده‏اند و به شکل امانت‏هاى خدا در خانه‏هایتان به سر مى‏برند.

آنها به خاطر اینکه همسر، مادران فرزندان، شریک زندگانى و وسیله کامیابى‏تان هستند، به گردنتان حقى دارند.

نسبت به آنان دلگرم و با محبت باشید و دلهایشان را با محبت به دست آورید تا با شما زندگى کنند.

آنها را دشمن ندارید و شکنجه نکنید و آنچه را که به عنوان مهریه به آنها داده‏اید، به زور نگیرید. (6)
پیامبر عزیز صلى اللَّه علیه و آله و سلم مى‏فرماید: بهترین فرزندان شما دختران شما هستند.

علامت خوش‏قدمى زن، این است که اولین فرزندش دختر باشد. هرکس سه دختر یا سه خواهر را اداره کند، بهشت بر او واجب است.(7)


روزى، مردى که نزد رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلم بود، اطلاع یافت که خداوند دخترى به او داده است. آن مرد از این خبر رنگش تغییر کرد.

پیامبر صلى اللَّه علیه و آله و سلم فرمود: چرا رنگت تغییر کرد؟

عرض کرد: هنگامى که از خانه خارج مى‏شدم، همسرم در حال وضع حمل بود. اکنون خبر رسید که دخترى به دنیا آورده است.

حضرت فرمود: زمین جایش مى‏دهد و آسمان سایه برایش مى‏افکند و خدا روزیش مى‏دهد.او گل خوشبویى است که از آن استفاده مى‏کنى. (8)
 

منبع: موعود، مصاف 

پینوشت:

1 ـ محمد صلى اللَّه علیه و آله و سلم، خاتم پیامبران ج 1، ص 386 و 387.
2 ـ محمد صلى اللَّه علیه و آله و سلم، خاتم پیامبران، ج 1، ص 386 و 387.
3 ـ کشکول، ج 2، ص 50.
4 ـ آیین همسردارى، ص 48.
5 ـ کشکول، ج 2، ص 90.
6 ـ فاشفعوا علیهن و طیبوا قلوبهن. (آیین همسردارى، ص 9).
7 ـ آیین همسردارى، ص 405- 409.
8 ـ آیین همسردارى، ص 405- 409.


نوشته شده در پنج شنبه 92/1/15ساعت 7:16 عصر توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

Design By : Pichak