سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























 

کشف گوشت خوک در غذاهای حلال در چندین فروشگاه، مسلمانان سوییس را شوکه کرد و باعث ایجاد بحث بر سر برچسب حلال در این کشور شد.

 به گزارش مصاف به نقل از موعود  شورای اسلامی مرکزی سوییس طی بیانیه ای اعلام کرد با انتشار اخباری مبنی بر پیدا شدن گوشت خوک در غذاهایی با برچسب حلال در فروشگاه های سوییس، یکی از این محصولات را برای نمونه آزمایش کردیم و دریافتیم که در این محصولات از گوشت خوک استفاده شده است البته درصد استفاده از این نوع گوشت بسیار پایین است.

گوشت خوک در چندین شهر سوییس شامل برن، بیل، زوریخ، وینترتور، بازل، لوسرن، کروزلینگن، لوزان و ژنو در فوشگاه های معروف عرضه گوشت همبرگر و کباب یافته شده است.

این موضوع باعث شوکه شدن مسلمانان سوییس شده چرا که در بیش از بیست نمونه از گوشت های آزمایش شده، گوشت خوک مشاهده شده است.

کشف گوشت خوک باعث راه اندازی مباحثی درباره برچسب غذای حلال در سوییس شده است. از سال 2011 کمپینی برای تعیین استانداردهای غذای حلال برای مسلمانان در سوییس راه اندازی شد.

به تازگی نیز در آلمان حدود هفت درصد گوشت خوک در گوشت کباب پیدا شده بود. همچنین یک رسوایی دیگر در اروپا استفاده از گوشت اسب بود که در غذاهای منجمد در بریتانیا و ایرلند کشف شد.

حدود 400 هزار نفر از جمعیت هفت میلیون نفری سوییس مسلمان هستند که بیشتر آن ها از آلبانی و دیگر مناطق بالکان به این کشور مهاجرت کرده اند.

منبع: موعود


نوشته شده در دوشنبه 91/12/14ساعت 11:26 صبح توسط در انتظارِ آفتاب نظرات ( ) |


Design By : Pichak